آخرین اخبار
کد مطلب: 126243
در گفتگو با کارشناسان بين‌الملل مطرح شد؛
سقوط انسانيت در غرب با شيوع کوويد 19/ کرونا تمدن و فلسفه حکومتي غرب را بي‌اعتبار کرد
تاریخ انتشار : 1399/01/26 11:02:17
نمایش : 1134
کارشناسان مسائل بين الملل معتقدند مقابله با کروما در حکومت‌هاي اروپايي و غربي فاقد هرگونه رعايت حقوق بشر است و اين مسئله نشان مي‌دهد تمدن، فرهنگ و فلسفه حکومتي غرب در برابر اين ويروس عاجز، ناتوان و خلع سلاح است.
به گزارش سلام لردگان؛ به نقل از راه آرمان؛ با ورود ويروس کرونا از چين به کشورهاي دنيا و آمار تلفات و شيوع صعودي آن، شاهد بي پاسخ بودن علم به ظاهر پيشرفته پزشکي در کشورهاي پر مدعا اروپايي و آمريکا  بوديم. آناني که خود را استکبار و ابر قدرت جهان مي دانستند حال با ظهور ويروس کوچک ميکروسکوپي کوويد ۱۹ به استيصال و ناتواني در مديريت بيماران کرونايي و تأمين اقلام مورد نياز به منظور نجات جان شهروندان کشورهاي خود شده اند.

صباح زنگنه در گفتگو با راه آرمان؛ با بيان اينکه انتشار و گسترش بيماري کرونا از تمامي مرزها عبور و همه انسان ها اعم از غني و فقير را مبتلا  و آلوده مي کند، گفت: بنابراين تمامي جوامع بايد مراقب باشند و بعد فراگير بودن را در نظر بگيرند.

افول رويکرد فرعوني آمريکا و اروپا با شيوع کرونا

زنگنه با اشاره به اينکه تعدادي از کشورها به گرفتن حالت استکباري و فرعوني عادت کرده اند، تصريح کرد: آنان گمان مي کنند با گرفتن اين حالت مي توانند خود را نجات و ساير کشورها را در مخمصه و گرفتاري نگه دارند.

اين کارشناس مسائل بين الملل بيان کرد: اين در حالي است که کشورهاي اروپايي و آمريکايي که مدعي بودند تمامي امکانات و ظرفيت هاي علمي، دانشگاهي، تکنولوژي و مالي دنيا را دارند و مي توانند خود را در برابر مشکلات مصون بدارند.

وي با اشاره به آمار بالاي مبتلايان و قربانيان به بيماري کرونا در آمريکا اظهار کرد: اين مسئله نشان مي دهد که مسئولان و دولتمردان آمريکايي که به خود مغرور بوده اند؛ شرايطي به وجود آمد که آنان از حالت فرعونيت و غرور خارج شوند.

تلفات بالاي آمريکا ناشي از مديريت چپاول گر و متکبرانه است

زنگنه تأکيد کرد: تلفات زياد در آمريکا براي ما که مسلمان هستيم بسيار تأثر برانگيز است و اين وضعيت ناشي از مديريت چپاول گر، انحصارگر و مديريت متکبرانه دولتمردان آمريکا است؛ چرا که شاهد هستيم در اين شرايط آمريکايي ها همچنان به موضوع تحريم جمهوري اسلامي ايران پرداخته اند و بر آن اصرار دارند و سعي مي کنند که آن را بيشتر توسعه دهند که اين مسئله نشان دهنده بالاترين سطح توحش آنان است.

اين کارشناس مسائل بين الملل عنوان کرد: مردم ايران بر اساس مباني انساني و فرهنگ ايراني در مراودات خود با رعايت بسيار اصول بهداشتي و  تعليمات اسلام توانسته اند تا حد زيادي بيماري کرونا اين بلاي جهاني را کنترل و به هم نوعان خود کمک کنند.

وي با اشاره به جنبش ها و ابتکارات مردم کشورمان در زمينه پيشگيري از شيوع بيماري کرونا گفت: اين اقدامات و فعاليت ها که مردم به کمک يکديگر مي شتابند حقيقتا اعجاب برانگيز و احترام برانگيز است.

زنگنه ابراز کرد: شاهد هستيم که بسياري از دانشمندان کشورمان اقدام به کشف روش هاي مناسب تر و بهتر در زمينه پيشگيري و درمان عوارض بيماري کرونا کرده اند.

اين کارشناس مسائل بين الملل در پايان خاطر نشان کرد: از سوي ديگر اگر پزشکان ايراني و مسلمان مقيم آمريکا نبودند قطعا تلفات اين کشور بيشتر از شرايط کنوني بود؛ اما هيچ کدام از ايراني هاي منتي بر دولتمردان و ملت آمريکا نگذاشتند چرا که معتقدند اين اقدام يک وظيفه انساني است.  

محمد صالح جوکار در گفتگو با راه آرمان؛ با اشاره به مخالفت آمريکا با اعطاي وام ۵ ميليارد دلاري صندوق بين المللي پول به ايران گفت: به طور قطع آمريکايي ها با هر گونه کمک در سطح بين المللي به ايران مخالفت مي کنند؛ چرا که اصل اين موضوع به تحريم ها و ددمنشي آمريکايي ها با ملت ما بر مي گردد.

ادعاي بشر دوستانه آمريکا دروغ است

کارشناس مسائل سياسي ادامه داد: در سنوات گذشته از نظر دارايي، آمريکايي ها مشکلات جدي را براي جمهوري اسلامي ايران ايجاد کردند؛ بنابراين توقعي نيست که آمريکايي ها اينگونه در راستاي کمک و مبارزه عليه ويروس کرونا با ما دشمني مي کنند.

وي افزود: آمريکايي ها چهره ديگر انسان دوستانه و حامي ملت ها از خود نشان مي دهند؛ در حالي که اين مسئله دروغي بيش نيست و اين موضوع کاملا روشن و مبرهن است که برخي در داخل هنوز به اين نتيجه نرسيده اند.

جوکار با اشاره به اقدامات و مواضع ددمنشانه آمريکا نسبت به جمهوري اسلامي ايران ابراز کرد: اين دولت در مسئله سيل نيز اجازه ارسال کمک براي کشورمان را نداد و اين مسئله نشان از کينه و عمق ددمنشي اين دولت نسبت به انقلاب و مردم ما دارد.

کسب جايگاه بين المللي ايران در مبارزه با کرونا

اين کارشناس مسائل سياسي اظهار کرد: در سايه خلاقيت، ابتکار و دلسوزي جامعه پزشکي و پرستاري کشورمان توانستيم به خوبي از پس بيماري کرونا برآئيم همان گونه که تاکنون به خوبي اين مسئله را کنترل کرده ايم؛ البته ملت ما سختي هايي زيادي را متحمل شده است.

جوکار عنوان کرد: اينکه مردم ما در چنين شرايطي بيکار شده اند و در منازل مانده اند اما مجددا در راستاي مبارزه با کرونا و حمايت از افرادي که در صف مقدم بودند و نسبت به توليد لباس، دستکش و ساير ملزومات اقدامات خوبي انجام دادند که گفتني است سراسر کشور اين موج ايجاد شده است.

وي ابراز کرد: ملت ما صبورانه تمامي مسائل را تحمل کرده و جمهوري اسلامي ايران توانسته است جايگاه خوبي را در سطح بين المللي در مبارزه با ويروس کرونا به دست آورد؛ در حالي که مردم آمريکا از کمبود مواد ضدعفوني، دستکش و ماسک رنج مي برند و اين دولت هيچ اقدامي براي آنان انجام نمي دهد.

در سطح بين المللي هيچ قواعدي در برابر پروتکل رفتاري اروپايي وجود ندارد 

اين کارشناس مسائل سياسي ادامه داد: ملت ايران همواره پاي کار است و همراهي خود را با نظام ابراز کرده اند و همچنين نسبت به مسائل کشورشان حساس هستند و حاضرند براي آرمان هاي خود جانفشاني کنند؛ اين در حالي است که فروشگاه هاي آمريکا از احتياجات مردم خالي است.

جوکار افزود: امروزه در سطح کشورهاي اروپايي شاهد ماسک دزدي هستيم در حالي که اين کشورها شعار بشر دوستانه سر مي دهند اما آنان به خودشان هم رحم نمي کنند و اين مسئله نشان مي دهد در سطح بين المللي هيچ قواعدي در برابر چنين پروتکل رفتاري وجود ندارد  و رفتارشان ناشي از ددمنشي آنان است.

وي خاطر نشان کرد: در ايران شاهد همدلي و همراهي مردم هستيم و امروز همگان به کوري چشم دشمنان توانسته اند بر مشکلات فائق بيايند.

اپيدمي کرونا به توانمندي کشورها در عرصه نظامي و سلطه گري آنان ارتباطي ندارد

حميدرضا ترقي در گفتگو با راه آرمان؛ با بيان اينکه وضعيت آمار مبتلايان به بيماري کرونا در سطح دنيا و کشورهاي آمريکا و اروپايي بدون هر گونه شرح و تفصيلي بيانگر واقعيت قضايا است، گفت: اين مسئله نشان مي دهد که کرونا در سطح جهان به صورت اپيدمي شده است و اين موضوع به ضعف و قوت کشورها در توانمندي نظامي و سلطه گري آنان هيچ ارتباطي ندارد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: هم آمريکا با آن ابر قدرتي به اين بيماري مبتلا شده است و هم کشورهاي ضعيف آفريقايي که شاهد همه گيري اين بيماري در آن نقاط هستيم.

وي با تأکيد بر اينکه مقابله با کرونا؛ آزمايش علني و شفافي را براي کشورهاي جهان پديد آورد، ابراز کرد: اين ارزيابي نشان داده که در جنگ با ويروس کرونا کدام يک از کشورها از توانمندي بالاتري برخوردار هستند و کدام کشورها در اين جنگ ضعيف هستند و از ابزار، وسائل و قدرت لازم پزشکي و درماني برخوردار نيستند.

قدرت پزشکي آمريکا در مقابله با کرونا بسيار ضعيف و ناتوان است

ترقي تصريح کرد: بر اساس واقعيت هاي موجود امروز، آمريکا در رأس بيشترين مبتلايان و کشته شده در اثر ويروس کرونا در جهان است و بعد از آن، کشورهاي اروپايي و غربي و پس از آن اين ويروس به کشورهاي آسيايي و آفريقايي مي رسد که اين مسئله نشان مي دهد توان و قدرت پزشکي و درماني آمريکا و اروپا در مقابله با کرونا بسيار ضعيف و ناتوان است.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي با بيان اينکه ميزان مرگ و مير و بهبود يافتگان در بيماري کرونا يکي از عوامل اصلي ارزيابي اين موضوع است، اظهار کرد: در ايران تعداد قابل توجهي بهبود يافته اند در حالي که ميزان مرگ و مير در کشورهاي ديگر بسيار بالاست و اين مسئله نشان مي دهد که در بعد پزشکي و درمان بسياري از کشورهاي غربي و آمريکا ناتوان هستند.

وي ادامه داد: کشورهاي غربي با کمبود تخت، تجهيزات و امکانات پزشکي به بيماران رو به رو هستند و تمامي فرمانداري ها، شهردارها و مسئولان ايلات متحده آمريکا و کشورهاي غربي فريادشان از فقدان ماسک، اکسيژن و تختICU بلند است که نمي تواند جوابگوي نياز اين اپيدمي باشد.

سقوط انسانيت در غرب با شيوع بيماري کرونا

ترقي افزود: به دليل آنکه اين کشورها فاقد نگاه انساني به بشر هستند و از هر گونه رعايت حقوق بشر به دور هستند حاضر مي شوند که اولويت را به جوان ترها بدهند و پيرها را رها کرده اند که اين نوع نگاه به انسان ها نه تنها از قسم و تعهد پزشکان خارج است؛ بلکه افت نگاه انساني و انسانيت در غرب را نشان مي دهد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي با اشاره به اينکه در کشورهاي غربي هيچ نشانه اي از مشارکت مردم و انفاق آنان براي مقابله با کرونا مشاهده نمي شود، عنوان کرد: در ايران شاهد هستيم که تمامي نيروهاي مسلح، سپاه، بسيج، گروه هاي مردمي، طلاب حوزه هاي علميه و تمامي مردم در اقشار مختلف هر کدام به سهم خود در اين رزمايش فعاليت مي کنند.

وي بيان کرد: همگان با روحيه احسان و نيکوکاري به مبارزه با بيماري کرونا در کنار دولتمردان و مسئولان مشغول هستند و اين روحيه در هيچ يک از کشورهاي غربي وجود ندارد به اين معني که نه دولت ها اين توانمندي را دارند و نه مردم آنان به دليل نوع فرهنگ حاکم در آن کشورها در اين زمينه مشارکت کرده اند.

خلع سلاح تمدن و فلسفه حکومتي غرب در برابر اين بيماري

ترقي تأکيد کرد: مجموعه موارد ياد شده نشان مي دهد که اصولا تمدن، فرهنگ و فلسفه حکومتي غرب در برابر ويروس کرونا عاجز، ناتوان و خلع سلاح است و نمي تواند از پس اين ويروس برآيد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي اظهار کرد: غربي ها در راستاي مبارزه با کرونا به کشورمان هيچ گونه کمکي نکردند، بلکه با تشديد تحريم ها سعي داشتند که مانع موفقيت ايران در خصوص مهار و کنترل اين پديده شوند و اين مسئله براي کشورهاي غربي يک امتياز بود که هيچ يک از کشورهاي غربي نه تحريم بودند و نه مشکل مالي و ارزي داشتند.

وي ادامه داد: اما جمهوري اسلامي ايران علي رغم آنکه در شرايط تحريم فلج کننده قرار داشت؛ توانست با اتکاء به توانمندي ها و ظرفيت هاي خود از پس اين مسئله برآيد و مردم، مسئولان و نهاد هاي مختلف درخشش ويژه اي در اين آزمون داشتند و توانستند اتکاء و فناوري خود را در مبارزه با اين پديده از خود بروز و ظهور دهند.

ترقي عنوان کرد: ادعاي غربي ها در خصوص اينستکس و باز شدن راه کمک درماني هنوز در حد حرف است و هيچ گونه اقدام عملي در اين زمينه مشاهده نشده است و اگر از طريق دادگاه هاي بين المللي توانسته ايم بخشي از حقوق خود را آزاد کنيم مربوط به ايران است و هيچ ربطي به کشورهاي اروپايي ندارد.

عضو شوراي مرکزي حزب موتلفه اسلامي در پايان خاطر نشان کرد: جمهوري اسلامي ايران با تکيه بر توانمندي هاي خود توانسته بر اين مسئله علي رغم تحريم هاي فلج کننده اي که عليه کشورمان اعمال شده است؛ غلبه پيدا کند.

انتهاي پيام/

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 



جهت عضويت در کانال های خبري سلام لردگان روی تصاویر کليک کنيد
پیوند
سايت رهبري

دولت

مجلس